I kölvattnet av Netflix framgångsrika utrensning av kontodelare genom att stoppa delning av lösenord, vilket gav bolaget sju miljoner fler abonnenter, så har Disney beslutat att gå i samma fotspår (naturligtvis). Med flera dyra och rätt kritiserade floppar på raken på bio (Live-actionversionen av Little Mermaid, Indiana Jones 5 mfl) och en ny-gammal VD i Bob Iger så är det guldkon Disney+ som blir verktyget att få bolaget ännu mer lönsamt igen. I USA har experimentet med annons-finansierad abonnemangsnivå slagit väl ut, så planen är att föra över den till fler territorier samt höja priset på abonnemanget utan. Detta når även Sverige.
Från och med 1 november kostar Disney+ med reklam 59 kr / mån och utan 89 kr / mån. I Europa får reklamabonnemanget också begränsningen att alla filmer blir maximalt 1080p och med 5.1-ljud.
Det låter som en jättebra affär för Disney och jättedålig för konsumenten, med de begränsningarna borde reklam-nivån ha en symbolisk summa som kostnad. Så vårt tips är att kliva på ett årsabonnemang innan priset höjs 1 november.
0 Kommentarer